Euskal Herriko Arkitektoen Elkargo Ofizialaren (EHAEO) Bizkaiko Ordezkaritzak, ekainera arte 6 zinema-saio hartuko dituen ‘Emakumea, zinema eta hiria’ zinema-zikloa egingo dutela iragarri du. Emanaldiak hileko azken asteazkenetan izango dira, ordezkaritzako ekitaldi-aretoan, 19:00etan, eta sarrera librea izango da leku guztiak bete arte.

Genero-ikuspegitik landuko dira gaiak, hiri zien herritarrak zeharkatzen dituztenak, eta ugariak eta anitzak izango dira. Hala nola, laneko eta eguneroko bizitza, nerabezaroa eta heldutasuna, sexu-identitatea eta aniztasuna, bakardadea edo gaixotasuna. Halaber, Emakumea, zinema eta hiria zikloa osatzen duten film hautatuek egile talde esanguratsua bilduko dute: Coixet eta Iciar Bollain zuzendari espainiarrak, Agnés Varda, Claire Simon eta Andréa Bescond frantziarrak eta Sally Potter britainiarra. Guztiek partekatzen duten ezaugarria nagusia da hiriari ematen dioten hiriaren esanahi berezia. Beren filmetan, hiria ez da soilik zinemarako espazio eszenografiko gisa erabiltzen den arkitektura multzoa, aldi berean hiritarra eta herritara den eraikuntza baizik.

Bada, mostrak ibilbide bikoitza egingo du esperientzia urbanoan eta zinematografikoan zehar. 60ko hamarkadan abiatuko dute bidaia, Agnés Varda argazkilari, idazle eta zuzendariak Nouvelle Vague delakoari lotutako estetika zinematografikoa berritzen ari zen unean egindako Cléo de 5 a 7 filmarekin. Testuinguru horretan, egileak proba mediko batzuen emaitzen zain dagoen emakume baten unibertso intimo eta emozionalaren azterketa egiten du, filmaren iraupena itxaronaldiarekin bat etorraraziz, eta, horrela, protagonistaren esperientzia larria ikus-entzulearen bizipenera transferituz.

Emakumeen zinematografiaren ibilbide horren beste muturrean, Andréa Bescondek eta Eric Métayerrek 2018an egindako Las cosquillas filmak emango dio amaiera zikloari. Filmak zuzendariaren beraren ibilbide biografikoko gertaerak jorratzen ditu, jazarpenagatiko haur-trauma baten harira zinemaren eta dantzaren arteko begiraden gurutzaketaren bitartez adierazita. Tartean, Claire Simonen Primeras soledades  filmak, ibilbide existentzial eta zinematografiko bikoitza egingo du Paris kanpoaldeko bigarren hezkuntzako eskola bateko nerabe talde baten bizitzan zehar. Espazio arkitektoniko eta bizia da, eta haren irudikapenak zuzenean hitz egiten du memoriarekin eta ikus-entzulearekin partekatutako esperientziarekin.

Icíar Bollain eta Isabel Coixet zuzendarien Flores de otro mundo eta La librería filmek, bestalde, bakardadeari eta besteekin elkartzeko itxaropenei eta zailtasunei buruzko hausnarketa planteatuko dute. Bollainen filmaren kasuan, jatorri eta egoera soziokultural desberdineko emakume talde bat esperientzia afektiboaren bila irteten da landa-eremuko gizon bakarti talde batekin, pertsonen arteko harremanen egitura osatzen duten motibazio, emozio eta frustrazioen sare konplexua adieraziz.

Coixeten pelikulak, aldiz, emakume ekintzaile batek landa-ingurunean integratzeko duen aukera planteatzen du. Izan ere, haren bizi-proiektuak komunitatearen beraren harremanak eraldatzen ditu, iritsi berriaren presentziaren aurrean hura eusten duten identitate-loturak krisi-puntura eramanez. Bi filmek Bestearen presentzia kezkagarriei buruzko eta gizarteratze-espazioak zeharkatzen eta bereizten dituzten integrazio-, arroztasun- eta bazterketa-modu sotilei buruzko gogoeta egiten dute.

Azkenik, Orlando, Sally Potterrek Virginia Wolfen izen bereko kontakizunetik abiatuta zinemarako egindako egokitzapena, fikzio historiko fantastikoa da. Hala ere, errealitate garaikidean errotutako sexu- eta genero-identitatearekin erlazionatuta dauden gertaerak eta arazoak jorratzen ditu, eta, aldi berean, gizarte heteropatriarkalaren kritika zorrotza egiten du.

Hilero, asteazkenetan

Arestian aipatu bezala, emanaldiak hilabete bakoitzeko azken asteazkenean egingo dira, 19:00etan, ordezkaritzako ekitaldi-aretoan. Sarrera librea izango da guztietan, edukiera bete arte.

Emanaldien inguruko informazio zabalagoa, hemen.